Przejdź do treści

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt  i  1
  • Przejdź do treści strony: Alt i 2
  • Mapa Witryny: Alt i 3
  • Wyszukiwarka: Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Twoja sugestia

Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!
Powiatowy Urząd Pracy w Szczytnie

Powiatowy Urząd Pracy
w Szczytnie

ul. W. Pola 4, 12-100 Szczytno

tel. 89 62 43 287
e-mail:

zobacz dojazd
Starostwo Powiatowe w Szczytnie
wyszukiwanie ofert pracy

Kalendarium

przejdź do kolejnego miesiąca przejdź do kolejnego miesiąca
PnWtŚrCzPtSbN
1234
56
7
891011
12131415161718
19202122232425
262728
29
30
Kalendarium

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne oferty pracy, dodaj swój adres e-mail

wLUy0VUC8W33Xo_cB5zyRiye3enbtUxk1qX5sVVt6aMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

CKkbny6ULvirCFyCekncPrVO7ZZR5RV6I6sk2mqlo5At-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

cMnW61NcRiVmdW4y8PCnw4LaOlDP87nBvN3Gwn6YZVwt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

5QRlM0mxHhcXd_xKaXdN_HWJdS4_rx210tT1A1qpWQMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

jKcp9cXPiNs4xPyT5ZA6YSGXm-JK7W7MixQXxZuUq54t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

fQb0YR0dJGELxnPAdsEIhGuGyLqNavgLYR1ULPCvE7At-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

3pOtEOlKXKEzLUsKG7UJjs_AtLQ50xg8BZpyXWO2dqEt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

FLVlrIFRbOyiRhndxJutNHqMX4-34Ee8IXtYM0jsoEot-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

VMfYeI70gmpe4M7dHdYpoOhiteZ8oqa5BiLLG1fgNqct-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

Roboty publiczne

Roboty Publiczne - to zatrudnienie bezrobotnego w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy przy wykonywaniu prac organizowanych przez powiaty - z wyłączeniem prac organizowanych w urzędach pracy - gminy, organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.

Rodzaje refundacji:

1. Urząd pracy zwraca organizatorowi robót publicznych, który zatrudniła skierwoanych bezrobotnych przez okres do 6 miesięcy, część kosztów ponieisonych na wynagrodzenia, nagrody oraz składek na ubezpieczenia społeczne bezrobotnych w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej jednak kwoty ustalonej jako iloczyn liczby zatrudnionych w miesiącu w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy oraz 50% przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca i składek na ubezpieczenia społeczne do refudnowanego wynagrodzenia.

2. Urząd pracy może dokonywać w zakresie i na zasadach okreslonych powyżej, zwrotu poniesionych prezez organizatora robót publicznych kosztów z tytułu zatrudnienia skierowanych bezrobotnych, na okres do 12 miesięcy, w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej jednak przeciętnego wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne od refudnowanego wynagrodzenia za każdego bezrobotnego, jeżeli refundacja obejmuje koszty pioniesione za co drugi meisiąc ich zatrudniania.

3. Bezrobotni będący dłużnikami alimentacyjnymi w rozumieniu przepisów o pomocy osobom uprawnionym do alimentów mogą zostać skierwoani przez urząd pracy, na zasadch dotyczących robót publicznych, do wykonywania przez okres do 6 miesięcy pracy niezwiązanej z wyuczonym zawodem, w wymiarze nieprzekraczającym połowy wymiaru czasu pracy, w instytucjach użyteczności publicznej oraz organizacjach zajmujących się problematyką kultury, oświaty, sportu i turystyki, opieki zdrowotnej lub pomocy społecznej. Pracodawca, który zatrudnił takich bezrobotnych otrzymuje zwrot części poniesionych kosztów na wynagrodzenia, nagordy oraz składek na ubepiczenia społeczne w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej jednak kwoty ustalonej jako iloczyn liczby zatrudnionych bezrobotnych i połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca, łącznie ze składką na ubezpieczenia społeczne od refudnowanego wynagrodzenia.

Organizator robót publicznych składa wniosek o organizowanie robót publicznych do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na miejsce wykonywania tych robót.

Organizator robót publicznych może wskazać pracodawcę, u którego będą wykonywane roboty publiczne.

Organizacja robót publicznych poprzedzona jest umową zawieraną pomiędzy starostą (w imieniu którego działa powiatowy urząd pracy) a organizatorem lub wskazanym przez niego pracodawcą, określającą prawa i obowiązki stron.

Na podstawie tej umowy powiatowy urząd pracy przyznaje refundację organizatorowi, który zorganizuje roboty publiczne, w ramach której wchodzi część kosztów związanych z wynagrodzeniem brutto oraz opłaconych od refundowanej kwoty wynagrodzenia obowiązkowych składek na ubezpieczenie społeczne za zatrudnionych bezrobotnych – pod warunkiem spełniania przez pracodawcę określonych w umowie wymagań. Ponadto umowa przewiduje terminy i wysokość refundowanych z Funduszu Pracy kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne, obowiązek informowania powiatowego urzędu pracy o wypadkach wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę ze skierowanym bezrobotnym oraz obowiązku zwrotu wypłaconych kwot refundacji, w przypadku nie wywiązania się z warunków umowy.

Organizator lub wskazany przez niego pracodawca, u którego skierowani bezrobotni będą wykonywać roboty publiczne, zawiera z bezrobotnymi umowy o pracę. Pracodawca jest zobowiązany zatrudnić skierowanych bezrobotnych zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy. W przypadku wskazania przez organizatora pracodawcy, u którego będą wykonywane roboty publiczne, umowa o organizację robót publicznych zawierana jest ze wskazanym pracodawcą.

Decyzję o przyznaniu oraz ostatecznym wyborze rodzaju refundacji i okresu jej trwania dokonuje działający w imieniu starosty powiatowy urząd pracy, biorąc pod uwagę posiadane środki na finansowanie robót publicznych, spełnienie przez organizatora warunków formalnych oraz zaproponowane przez organizatora warunki zatrudnienia wnioskowanych bezrobotnych.

Informacje dotyczące pracodawców, do których mają zastosowanie przepisy udzielania pomocy de minimis

Refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne, dokonywana w ramach robót publicznych stanowi pomoc de minimis spełniającą warunki określone w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1), rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9) lub we właściwych przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.

Beneficjentem pomocy de minimis w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.) jest podmiot prowadzący działalność gospodarczą, w tym podmiot prowadzący działalność w zakresie rolnictwa lub rybołówstwa, bez względu na form organizacyjno-prawną oraz sposób finansowania.

  1. Całkowita kwota pomocy de minimis przyznanej przez państwo członkowskie jednemu przedsiębiorstwu nie może przekroczyć 200 000 EUR w okresie trzech lat podatkowych.
  2. Całkowita wartość pomocy de minimis przyznanej przez państwo członkowskie jednemu przedsiębiorstwu prowadzącemu działalność zarobkową w zakresie drogowego transportu towarów nie może przekroczyć 100 000 EUR w okresie trzech lat podatkowych.
  3. Całkowita wartość pomocy de minimis przyznanej przez państwo członkowskie jednemu przedsiębiorstwu prowadzącemu działalność zarobkową w zakresie podstawowej produkcji rolnej nie może przekroczyć 15 000 EUR w okresie trzech lat podatkowych

„Jedno przedsiębiorstwo” obejmuje wszystkie jednostki gospodarcze, które są ze sobą powiązane co najmniej jednym z następujących stosunków:

a)    jedna jednostka gospodarcza posiada w drugiej jednostce gospodarczej większość praw głosu akcjonariuszy, wspólników lub członków;

b)    jedna jednostka gospodarcza ma prawo wyznaczyć lub odwołać większość członków organu administracyjnego, zarządzającego lub nadzorczego innej jednostki gospodarczej;

c)    jedna jednostka gospodarcza ma prawo wywierać dominujący wpływ na inną jednostkę gospodarczą zgodnie z umową zawartą z tą jednostką lub postanowieniami w jej akcie założycielskim lub umowie spółki;

d)    jedna jednostka gospodarcza, która jest akcjonariuszem lub wspólnikiem w innej jednostce gospodarczej lub jej członkiem, samodzielnie kontroluje, zgodnie z porozumieniem z innymi akcjonariuszami, wspólnikami lub członkami tej jednostki, większość praw głosu akcjonariuszy,   wspólników lub członków tej jednostki.

UWAGA ! Jednostki gospodarcze pozostające w jakimkolwiek ze stosunków, o których mowa w lit. a)-d), za pośrednictwem jednej innej jednostki gospodarczej lub kilku innych jednostek gospodarczych również są uznawane za jedno przedsiębiorstwo.


Uwaga !!!
Realizacja programu uzależniona jest od aktualnie posiadanych przez PUP Szczytno środków finansowych z Funduszu Pracy.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. ,poz. 1265 i 1149).
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne (Dz. U. z 2014 r.  poz. 864)
  3. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1)
  4. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9)
  5. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1808 ze zm.)

W razie pytań prosimy o kontakt:

Imię i nazwisko Stanowisko Telefon Adres e-mail
 Edyta Kowalewska  Pośrednik pracy

 89 624 32 87 wew. 47

 89 621 77 47

 
  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Roboty publiczne [ 6 ]
ikona DOC Załaczniki do wniosku nr 2 - dla beneficjentów pomocy de minimis-1.doc 13-01-17 11:20 41.5KB pobierz
ikona XLSX Załącznik do wniosku nr 1 - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis 13-02-15 13:04 76.5KB pobierz
ikona DOC Wniosek o organizację robót publicznych 31-08-18 08:59 165KB pobierz
ikona DOC Wniosek o refundację z Funduszu Pracy wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych 02-06-14 13:52 39KB pobierz
ikona PDF Załącznik do wniosku - Zgłoszenie oferty pracy (wersja PDF) 05-01-18 13:36 398.15KB pobierz
ikona DOC Oferta pracy 05-01-18 13:32 174.5KB pobierz
Utworzono: 2012-08-02 08:53 | Redagował: Paulina Walc 2018-07-03 12:52
Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 2200
  • cnpIiW6-8hqAjonKVBNFoVEg6SqBw03wiwaavU2jpXMRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • E-4PYvGrBZoIeU9M2MrC1UhDsXkTYEFkb7ObOMc3VNURyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • c8rjpJZsDjAR7jU0PNMiHUaqthWNLYpxzFRrBPrlTJQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • a93mHiDPw6JjB3UYKO2I_SFt5V9lR3iVUkM_ZmtDFQERyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • W0EwINNARuZcza5o6N57tWheQv_Fvi6X1m5PTRsuFoURyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • cHEKhBPjy-mNVDbcqXMY7VynL_i20ijykWixYmGWcMoRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • V7BDpN47Yuk_05kOHB80NkOFx0P1ddSRmfb7EJ8aJUQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • sF4OgWI5wnoI8yQG-DCs6ulepnzcDYZ_ailCSOjFzmQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • xtZDQNOlTU2aCLlonHzFFmyg2IF6ZmUD_wltzkGYMW0RyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • 63fdQrPUnp6hxK7D_gCp5NFRjGpMk1dP_iFdkf8Ob7kt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • vKOX3-bJF1rVmprQwCxdj8RtJzO1qIrpl2iY_kk8gGIt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • 4vUjrtC9Cy7zDMVbmlUZ4v6tZekVzcoAFV1Xo889HGIt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • SFA_WlJGfPhr3XTV5biU07N4L1kkEdWFQ0TgKmouBb4t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • rjZBWX-FHSIp4VFB41ZzgiJk8x_9633ygPakbDl7oBMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • xnagbicbB-V5_6bpqZya27ctF-lq9tbAn6ZEEQeMBFUt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • YZ_bGoq_XLBhRIJ6BW8wXewqDPdQNUpliYlozC99ks8t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • B_Rp150marZtE2fi-MfxcK1OHYX0o8QF179BAtsw5A4t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • CrmTYZppF3coaTZLoMNo5hpzyzfV5XYMksHtWuTO6EYt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • Epe4kPnyYh2gz2N52CdVOtZ42AJxrPlxfaB5pcwd4Xst-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • s8GHdElifTsWjbiPBiyEFMIc17uCXsmR9BGoyUeXPRkt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

Projektowanie stron: IntraCOM.pl